Rahsia duit lumayan masuk akaun anda berterusan

Biz-2u

Friday, August 12, 2011

Di huni makhluk halus? betul ker?



Maka di sampaikan berita ini dari seorang wartawan tak bertauliah dari mulut ke mulut, senang cerita kabar anginlah. Ini cerita tentang sebuah bangunan terbebgkalai di johor Bahru. Bukan nak siasat tentang asal usul bangunan ini dan siapa punya projek, tapi lebih menarik tentang kononnya bangunan kosong buruk dan sunyi ini telah di huni makhluk halus.
Kisahnya bermula lebih kurang begini. Ada beberapa orang rakyat singapura turun ke Johor bahru untuk membeli belah, sekitar pukul 8 malam ke atas. Setelah sampai di suatu komplek beli belah , mereka pun singgah bila terlihat pusat beli belah itu begitu meriah dengan berbagai2 jualan. Kawasan sekitar kelihatan lampu2 terang benderang bersinar2. Setelah masuk ke kawasan tersebut, mereka pun mulalah berbelanja sakan dengan rasa seronoknya.
Di fahamkan tempat beli belah tersebut di percayai adalah di bangunan terbegkalai, iaitu bangunan Kemayan city Johor Bahru terletak di kilometer 6 jalan Sekudai, mana ada kegiatan berjual beli di situ? Oh tuhan.....
Setelah puas berbelanja mereka pun pulang. Sebelum pulang ke Singapura mereka singgah di rumah saudara yang terletak berdekatan , masih kawasan jalan Sekudai. Mereka menceritakan tentang mereka singgah di sebuah komplek beli belah yang meriah sambil berbelanja. Kawasan yang mereka singgah itu adalah arah bangunan terbengkalai Kemayan city. Saudara mereka tersentak mendengarnya dan bertanya manakah barang2 yang di beli. Maka di tunjukkannyalah beg2 berisi barang2 yang di beli tadi. Alangkah terperanjatnya bila melihat barang2 yang di beli yang berada dalam beg telah bertukar menjadi daun2 kering semuanya. Emmmm, Itu macam ker? Seramnya, takuttttnya...Hanya kabar angin, tidak dapat di pastikan kebenarannya lagi.

No comments: